Sunday 7 March 2010

500 Days of Summer


终于看了500 Days of Summer。(是的,终于)

“This is a story of boy meets girl. The boy, Tom Hansen, grew up believing that he’d never truly be happy until the day he met the one. The girl, Summer Finn, did not share this belief. You should know up front this is not a love story.”电影一开场,我就爱上了。

爱情小品向来是我的死穴,何况两位主角Gordon-LevittZooey Deschanel(自从YesMan开始就让我爱上的魅力女演员)的演技如此神采飞扬,火花四射。

这只是个回叙失恋的电影。这只是个500天恋情的故事。老故事了,却叙述得深刻活泼甜蜜天真又真实、色彩缤纷又蓝蓝灰灰的。优质的。我喜欢电影内无处不在的热忱,他们的相爱过程浮动跳跃着真正的快乐!

我不想说任何关于爱情的感想。我不想说电影情节内于我的共鸣。我只想说,这样的500天!换着使我,我也会衷心感激生命中这样的500天。

No comments: